Leuke uitpraken

1 maart 2023 - Winsum, Nederland

• Onze docent van onderwijssociologie vrijwel elke les wel een keer heeft gezegd dat een man niet mag klaarkomen in de vrouw zonder toestemming te vragen. Alleen Ja is Ja, Nee is Nee en Misschien is ook Nee! (Solo Si es Si!).
  • ‘No parallel!’ (Meneer op de fiets tegen ons, dat we niet naast elkaar mochten fietsen)
  • Onze makelaar ons ‘Eliezz’ and ‘Ierish’ noemt en achter elke zin ‘okay?’ zegt.
  • ‘Eliezz, can you hear me? Can you hear me Eliezz, I don’’t think that you can hear me, Eliezz. Can you hear me? I don’t think that you can hear me, Eliezz? De makelaar aan de telefoon, hij bleef maar herhalen terwijl wij hem heel helder konden verstaan.
  • Toen de makelaar mij belde op de dag dat we weg gingen, vroeg ik ook nog even aan de makelaar, ‘can you hear me?’ hahah
  • Very interesting!! Docent van Onderwijssociologie, die dit letterlijk bij elke tabel/grafiek met data zei.
  • ‘Very important! De docent die de ‘very interesting’ docent ging overnemen. Deze vrouw was echt de 2.0 versie van de eerste docent die we hadden bij dit vak. Qua uiterlijk, uitspraken en manier van les geven, heel grappig!
  • Iris: ‘Ik moet even achteruit kijken’, in de kabelbaan in Benalmadena, die toch wel heel hoog was.
  • Nieuwe uitspraak van Iris: ‘Deal it or break it!’
  • Docenten van Commercial Law: ‘More or less? Do you understand? More or less?’
  • Eerste docent van Commercial law: ‘Management body’ (manatsjment body)
  • De dokter bij Urgencias toen Iris hem vroeg naar de rekening: ‘No, no, this is Spain’.
  • Iris die omgeroepen werd in wachtkamer bij Urgencias: ‘Ieriesj Ban!!’
  • Iedereen uit Málaga expres zegt in het Engels: ‘The Espain’, want in het Spaans zeggen ze natuurlijk ‘España’
  • Paula noemt ons: Elieshje y Iriesh.