2de bicicleta

21 september 2022 - Málaga, Spanje

Om half 10 hadden we vanmorgen afgesproken om een andere 2de hands fiets op te halen. De meneer zei in een bericht in het Spaans: "Ik zie uit naar jullie komst, en jullie vertrek! Haha. We hadden onze andere fiets ook alvast meegenomen de heenweg.

We kwamen aan bij een soort Spaans verzorgingstehuis, waar ze bezig waren met metselen. Er kwam een oud mannetje aangelopen met een enorme rokersstem. We liepen achter hem aan naar binnen met onze fiets. We kwamen echt in zo'n verzamelaars huisje van een oude man. Hij nam de fiets voor ons mee naar buiten en we maakten een testritje. Het was een topbike! De man sprak trouwens geen woord Engels, maar toch ging het met Google Translate en wat handen en voeten heel goed!

De terugweg konden we dus voor het eerst samen fietsen door Málaga! Op de terugweg ging helaas direct de ketting van de nieuwe fiets eraf. Iris zette hem er zo weer op en we fietsten verder naar huis. Toen we terug waren, waren we allebei ineens echt heel moe. We zijn gewoon weer even naar bed gegaan. Ik ging toen dus dromen, dat buurman en buurman weer voor de deur stonden en dat ik allemaal gemiste oproepen had en gemiste appjes van de makelaar en landlady. Ik heb dus blijkbaar ook echt 4x tegen Iris gezegd: 'Ze staan weer voor de deur hé, ging de bel nou weer?' Ik was er echt van overtuigd dat ik het hoorde, hahaha.

We besloten om toch nog maar even met onze nieuwe fiets langs de fietsenmaker te gaan. De fietsenmaker gaf aan dat er inderdaad wel even wat aan de fiets moest gebeuren. We hebben de fiets daar maar achter gelaten. Toen moesten we dus toch weer teruglopen, maar ja nog even geduld hebben!

Aan het einde van de middag hadden we weer met een klasgenootje afgesproken op het strand. Het was echt weer heerlijk strandweer!

In de avond hebben we weer ons hele huis gestoomd.