Gezellige week!

20 november 2022 - Málaga, Spanje

Woensdag hadden we met Paula en Laura afgesproken in Grand Café Gezellig. We hebben Paula en Laura voor het eerst frikandel, frikandel speciaal, bitterballen en patatje oorlog/speciaal laten proeven en kennis laten maken met sjoelen! Het was echt super gezellig!

Donderdagochtend had ik tijdens 'Burgerschap en Mensenrechten' een presentatie met mijn groepje. We moesten onze mindmap over de geschiedenis van Human Rights presenteren. In de middag hebben we geluncht met Marta Clara op school. Ze vond het heel gek dat wij zelfgemaakte salade mee naar school hadden, en vooral dat we de saus apart in een zakje erbij hadden, haha. Om 16:00 hadden we nog Psychologie, onze beide laptops waren alleen leeg en we waren vergeten een lader mee te nemen. Dus in overleg met de docent zijn we in de pauze om 18:00 maar naar huis gegaan, zo konden we ook nog gezellig met Paula en Marta Clara terug reizen met de metro.

Vrijdag ging onze les niet door, er was namelijk een soort andere bijeenkomst waar de hele klas voor was uitgenodigd, alleen dit was niet verplicht en het zou in het Spaans zijn, dus dat kunnen wij toch niet goed volgen. We zijn naar winkelcentrum Larios geweest en daar hebben we leuk geshopt! Rond 21:00/21:30 hadden we met Paula, Laura, MC en Kibum afgesproken in het centrum. Kibum is de 2de buddy van MC, dus die gingen we voor het eerst ontmoeten.

We gingen met z'n allen eten bij 'Udon', een Japans restaurant. Ik heb voor het eerst sushi gegeten, edammerboontjes en een soort loempia achtig iets. Als dessert heb ik voor het eerst mochi's (met cheesecake smaak) gehad. Ook heb ik dus gewoon voor het eerst met stokjes gegeten. Helemaal bijzonder!

Na het eten, gaven Paula en Laura aan dat ze heel graag nog een keer naar het Nederlandse café wilden gaan, want ze vonden het de vorige keer zo gezellig! Dus zijn we daar nog met z'n allen heen geweest en hebben we weer gezellig gesjoeld. Ik heb mijn record gehaald met sjoelen, 109!!

Rond half 2 gingen onze buddy's naar huis, Iris en ik hadden ondertussen kennisgemaakt met een groep Nederlanders. Met deze groep Nederlanders zijn we daarna nog naar 2 andere Spaanse clubs geweest, dat was heel leuk!

Zaterdag hebben we lekker uitgeslapen en boodschappen gedaan en zondag ook rustig aan gedaan. Zondagochtend hadden we een heel lekker ontbijtje/brunch gemaakt van wraps met appel en kaneel uit de pan!

1. Karin Bloemendaal:
    1 december 2022
    wat én leuke vrienden- groep zeg