Kastelen, kathedraal & Dolfijnen

29 december 2022 - Málaga, Spanje

Dinsdag 27 december zijn Iris, Jerusha en ik naar het Romeins theater gegaan, we wilden eigenlijk graag het kasteel Alcazaba bezoeken, alleen die ging al eerder sluiten. We hebben dus even rondgelopen door het Romeins theater en hebben daarna nog even een rondje gelopen om de stierenvechtenring. Alleen in augustus zijn er voorstellingen in die stierenvechtenring, de rest van het jaar is die helaas gesloten. In de avond kwam Pascal, de vriend van Iris aan in Málaga. Jerusha en ik hebben in de avond tapas gegeten bij bar Picasso.

Woensdag 28 december hebben Jerusha en ik de kathedraal bezocht.  We zijn in de kathedraal geweest en daarna ook nog op het dak van de kathedraal. Op de terugweg hebben we taart gehaald bij een Turkse winkel. Ze gingen de taartjes sper stuk helemaal inpakken en we kregen er zelfs vorkjes bij, de taartjes waren super lekker! We hadden worteltaart, chocoladetaart en kinderbueno taart. Om 17:00 gingen we de zonsondergang kijken op een boot, een catamarantocht. We zagen tijdens het varen ineens dolfijnen! Het waren er super veel en ze zwommen gewoon zo recht voor de boot, heel gaaf om te zien! Na de boottocht hebben we nog een ijsje gehaald in het centrum. De mevrouw vertelde dat ze dit ijs zelf maakten, en ze een boerderij hadden met koeien. Ik ben wel benieuwd waar ze dan een boerderij heeft, want ik heb nog nergens een boerderij gezien hier in Málaga. Maar het was wel heel lekker ijs! Als avondeten hebben we lasagne gehaald bij de pizzeria in de buurt.

Donderdag 29 december werden we om 08:00 wakker van de deurbel. Ik schrok wakker en maakte Jerusha ook wakker. We besloten gewoon te blijven liggen, maar om half 9 ging de deurbel opnieuw. Daarna om kwart voor 9 weer, en nu ook met kloppen erbij op de deur. Ik durfde de deur echt niet open te doen, omdat ik geen idee had wie het zou kunnen zijn. Rond kwart over 10 ging de deurbel nog een keer. Ik heb de deur als nog niet open gedaan, maar we zijn er toen maar wel uitgegaan. Ik zag dat er geen water meer in de toilet stond en het stonk nogal naar afvoer in ons huis. Het water zat er nog wel op, dus er was verder niets meer aan de hand, maar het was wel een beetje vreemd. Maar goed, vandaag gingen Jerusha en ik de kastelen Alcazaba en Gibralfaro bezoeken. Ik kon wel merken dat veel mensen vakantie hebben nu tussen kerst en oud en nieuw. Het is overal ineens veel drukker! Bij kasteel Gibralfaro vroegen we aan een wat oudere Spaanse man die langsliep of hij een foto van ons wilde maken. De meneer werd helemaal enthousiast, hij maakte een foto, en zei daarna dat we ook nog even ergens anders moesten gaan staan dan zou hij daar ook een foto van ons maken. Hij ging helemaal vertellen hoe we moesten staan enzo, hahah. Toen de foto's gemaakt waren vertelde de man in het Spaans dat hij hier altijd hardloopt, en dat als we nog een stukje verder lopen we ook heel mooi uitzicht hebben. Jerusha en ik zijn maar gewoon met hem meegelopen. Toen begon ineens de hele privétour van de Spaanse man. Als eerste liet hij een eucalyptusboom zien, even later was er een boom met zoete peper korrels. We liepen verder over het pad naar een rots waar je ook prachtig uitzicht had. Ondertussen vertelde de man over het uitzicht, de dure hotels en maakte ondertussen steeds foto's van ons, waarbij hij steeds vertelde hoe we moesten gaan zitten en staan. Vet ongemakkelijk maar wel heel grappig, hahah. Bij kasteel Gibralfaro kreeg ik ook ineens een appje van onze landlady, ze vroeg aan ons of we thuis waren, want over een halfuurtje zou er iemand komen voor de afvoer. Het ging ons niet lukken om in een halfuurtje thuis te zijn, dus heb ik d elandlady maar toestemming gegeven om zelf met haar sleutel ons huis in te gaan. Waarschijnlijk stonden er vanmorgen dus ook gewoon werkmannen voor de deur om aan te geven dat er iets met de afvoer was, hahaha. In de avond zijn we uiteten geweest bij El grill Teatro Restaurant. We hadden de spare-ribs en de nacho's gedeeld, en als toetje een warme brownie met ijs, super lekker! Na net afrekenen zei de ober: Merry Christmas! Ik zei het zonder na te denken gewoon terug, terwijl het is al lang kerst geweest, haha.

Vrijdag 30 december heb ik Jerusha om 08:00 uitgezwaaid. Ik ben daarna nog weer even een uurtje terug in bed gegaan. Ik kreeg toen ineens een schoonmaakdrive, dus ik dacht laat ik daar gebruik van maken. Ik heb het hele huis schoongemaakt, de was gedaan en opgeruimd. Rond 12:00 kwamen Iris en Pascal hier. Ik ging met hun mee lunchen in het centrum, ik had toast met zalm, avocado en komkommer en lekkere jus d'orange. In de avond kwam Jos aan in Málaga, een vriend van Iris. Pascal ging in de avond weer naar Nederland.

27-12-2022 t/m 30-12-2022