Los Reyes Magos, bowlen en voetbal

4 januari 2023 - Málaga, Spanje

Maandag 2 januari ging ik met Iris en Jos naar Castillo de Gibralfaro. Dit was voor mij al de 3de keer, maar het blijft mooi! Ik wilde nog graag de peperboom laten zien aan Jos en Iris, die de man de vorige keer aan Jerusha en mij had laten zien, maar ik kon hem helaas niet meer vinden.. In de avond zijn we uiteten geweest bij Casa Lola, we hebben heerlijk tapas gegeten. Na het eten hebben we de lichtshow in Calle Larios weer bekeken, de Spaanse kerstliedjes zijn echt fantastisch! In de avond hebben we nog Black stories gespeeld (een spelletje, waarbij je met vragen een moordzaak moet oplossen). En hebben we nog films gekeken, Shrek en een horrorfilm (No one gets out alive).

Dinsdag 3 januari ben ik vooral bezig geweest met school, samenvatting schrijven en mijn blog bijwerken. Dinsdagavond hadden we Ji-Hyon bij ons thuis uitgenodigd. We hebben gezellig spelletjes gespeeld met z'n vieren en zijn daarna uitgegaan in de stad. We zijn eerst naar een karaokebar geweest en daarna nog naar een andere club: PuraVida. Het was heel gezellig!

Woensdagochtend waren we rond 04:30 weer thuis, dus hebben we eerst heerlijk even uitgeslapen. Verder hadden we een rustig dagje, nog even een rondje gewandeld en voor de laatste keer de lichtshow in Calle Larios gezien.

Donderdag 5 januari was er in de avond "La Cabalgata de los Reyes Magos", dit is een parade/optocht van de 3 koningen die aankomen in Málaga. Drie koningen is hier een feest, wat wel een beetje lijkt op het Nederlandse Sinterklaasfeest. Het is een feest voor kinderen, 6 januari krijgen de kinderen cadeautjes van de 3 koningen en vandaag kwamen de koningen dus aan in Málaga. Jos, Iris en ik hadden vandaag afgesproken met Paula, Laura en Kibum in de stad om de optocht te bekijken. Er waren een heleboel verschillende wagens met allerlei verschillende thema's waarop mensen verkleed stonden en allerlei snoep gooiden vanaf de wagens naar het publiek. Het leek een beetje op een carnavalsoptocht, wel heel gezellig! Helemaal achteraan de optocht kwamen de 3 koningen aan, allemaal op een verschillende wagen. Na de optocht gingen Jos, Iris en ik lopen naar de metro. Bij het metrostation was het echt heel erg druk! Iedereen kwam weer terug van de optocht, dus alles was vol.. Gelukkig konden we een plekje bemachtigen in de metro. Om 21:30 hadden we namelijk gereserveerd om te bowlen bij Bowling80! Dit was echt super leuk, we hebben 3 rondes gespeeld en allemaal een keer gewonnen. Na het bowlen hebben we nog een potje air hockey gespeeld.

Vrijdag ging Jos weer naar huis. Voordat hij naar huis ging, zijn we nog even het centrum in geweest en hebben nog wat gegeten bij Restaurante La Bouganvilla. In de avond hadden we afgesproken met Lisa en Alina. We hebben de zonsondergang gekeken bij de vuurtoren en gezellig gekletst. Daarna gingen Iris en ik met Lisa nog Indiaans eten in het Centrum.

Zaterdag 7 januari gingen we eindelijk toch echt goed bezig met school. We hebben Commercial Law samengevat en geleerd. We wilden dit eigenlijk afgelopen week ook al heel de tijd doen, maar ja uitstelgedrag hé en het is ook extra lastig met logees.. Half 6 konden we gelukkig stoppen met leren, want om half 7 hadden we afgesproken om met Alina en Lisa een live voetbalwedstrijd te kijken in het voetbalstadion La Rosaleda. Málaga moest tegen Tenerife spelen. Dit was de eerste keer in mijn leven dat ik een hele voetbalwedstrijd live heb gekeken. Voetbal is niet helemaal mijn ding eigenlijk, maar het was wel super gezellig met Lisa, Alina en Iris, en het is natuurlijk altijd beter dan leren, haha. Het was wel weer een hele ervaring, iedereen in het stadion was voor Málaga, want Tenerife is natuurlijk een eiland, dus er waren daarvoor niet echt supporters. Tenerife scoorde het eerste doelpunt, en toen was het ook gewoon helemaal stil in het publiek, haha. Uiteindelijk werd het 1-1. Eigenlijk waren we nog uitgenodigd door Lisa en Alina om na de voetbalwedstrijd mee op stap te gaan, maar we hebben toch verstandig besloten naar huis te gaan, zodat we morgen ook weer goed kunnen leren voor onze toets.

02-01-2023 t/m 07-01-2023