Toetsvoorbereiding

21 januari 2023 - Málaga, Spanje

In het weekend zijn we weer begonnen met sporten, we willen nog steeds graag ons programma van de Basic-fit volhouden, 4 weken lang 5 keer in de week sporten. Dus nu in Januari doen we weer een 2de poging, haha. Vrijdag dag 1 gedaan, maandag en dinsdag dag 2 en 3, daarna hield het helaas alweer op, haha.

Vrijdagavond zijn we uiteten geweest bij Grill restaurant Ovidio Asasdor, daar hebben we heerlijk gegeten!

Zondagavond gingen we bowlen met Paula, Laura, Clara, Martha Clara, Lisa en Alina. We hebben 2 rondes gespeeld!

Maandag 16 januari hadden we weer online Spaans les. Verder zijn we maandag na het sporten nog even naar de Primark geweest en hebben we een chocolate chip cookie gehaald. Het winkeltje met de chocolate chipcookies, lopen we sinds we hier zijn sowieso wel wekelijks langs, en elke keer wil ik zo graag 1 meenemen, maar het is steeds niet de juiste timing. Vandaag was dat het wel, dus eindelijk hebben we er een gehaald, echt super lekker! In de avond hebben we het laatste seizoen van de serie Sky Rojo gekeken.

De rest van de week zijn we vooral bezig geweest met sociologie samenvatten, en hadden we nog de laatste lessen op school. Tijdens het boodschappen doen kregen we ineens een gratis pak melk bij de cola, hele bijzondere actie, haha. Maar ja altijd handig he melk. Vrijdag waren we na school ook ineens eerder thuis, omdat de metro chauffeur haast had ofzo, de metro was net een sneltrein, hij ging ineens veel sneller dan normaal.

Zondagavond  hebben we spelletjesavond gehouden bij Paula thuis. MC, Laura en de 'vriendin' van Kibum, (Yumi) waren er ook.

Maandag hebben we onze samenvatting uitgeprint op school en hoofdstuk 1 geleerd. Dinsdag, woensdag en donderdag hebben we ook geleerd. Donderdagavond hebben we gegourmet , want we wilden nog wel even ons mini gourmetstel uitproberen natuurlijk!

Vrijdag weer leren, Rond 21:00 gingen we uiteten met Laura, MC, Paula, Clara, en de nieuwe buddy's van Paula en Laura, we waren met z'n twaalven. We hebben heerlijk Mexicaans (en een beetje Indiaas) gegeten bij El Grill Teatro. Na het eten wilden de buddy's heel graag nog weer naar het Nederlandse café om te sjoelen, ook de Koreanen vonden dat super leuk. Ik wordt steeds beter in het sjoelen, ik had 107 punten, de hoogste van de avond! Na het sjoelen ging het grootste gedeelte van de groep naar huis. Iris, ik en Hanjun Shin gingen nog naar de club; Bubbles. Daar hadden we afgesproken met Lisa. Lisa was daar samen met een vriendin van haar, Tanja en we kwamen in de club ook nog Anaïs (met haar vriendinnen) tegen van de psychologielessen op school (uit Frankrijk). Het was super gezellig! Mijn drankje was trouwens glow in de dark, heel cool!

Zaterdag hebben we eerst even uitgeslapen en verder geleerd. In de avond kwam Ji Hyeon bij ons langs. Morgen gaat Ji Hyeon alweer naar huis, dit was dus de laatste keer dat we haar nog konden zien, dat was wel heel gek! We hebben samen met Ji Hyeon een shoarma broodje gehaald, dit heeft zij namelijk niet in Korea. Het was super gezellig, maar ook heel vreemd om zo afscheid te nemen. Dan komt het einde van dit halfjaar in Málaga toch wel heel snel in zicht!

Zondag en maandag hebben we vooral weer geleerd voor sociologie. Maandag  hebben we stamppot snijbonen gemaakt hier in Spanje en kregen we ook ons resultaat terug van sjamanisme. Dit vak hebben we gelukkig ook gehaald! Psychologie hebben we helaas net niet gehaald. Je moet hier in Spanje een 5 hebben voor een voldoende, en ik had een 4. We hebben nog een mail naar de docent gestuurd voor een extra kans, maar hij gaf aan dat de andere Erasmus studenten geen last hadden van de taalbarrière. Afgelopen vrijdag in de club kwamen we er dus achter dat dit helemaal niet waar is, want Anaïs en haar vriendinnen en nog meer Erasmus studenten hadden het ook allemaal niet gehaald en vonden het tentamen ook erg lastig. We gaan dus nog wel even proberen om nog een mail te sturen naar de docent. Als het niet lukt, ga ik aankomend halfjaar in Nederland proberen om een extra opdracht te maken, voor de missende 6 ECTS.

13-01-2023 t/m 30-01-2023