City Sight Seeing Málaga

24 september 2022 - Málaga, Spanje

Vandaag gingen we een dagje de toerist uithangen in Málaga. Van 10:00 tot 19:00 konden we de hele dag reizen met de hop on hop off bus door Málaga.

We stapten eerst in bij de rode lijn. Daar hebben we bijna een heel rondje ingezeten, want we snapten nog niet helemaal hoe al die lijnen en bussen werkten. We stopten als eerste bij het winkelcentrum van El Perchel. In het winkelcentrum hebben we even middag gegeten bij de Tacobell, ik had een heerlijke burrito!

Na het winkelcentrum stapten we over op de rode lijn. We stapten als volgende stop uit bij het "Museo Automovilistico y de la Moda". Deze was helaas de hele dag gesloten. De mevrouw scande onze tickets en gaf aan dat ze ons gratis kaartjes gaf voor morgen. Hier deden ze trouwens echt heel makkelijk over. De ene QR-code kon niet gescand worden, omdat er een vouw zat in het papier. Het maakte de mevrouw van het museum niets uit, ze krabbelde wat op een briefje, zette er een stempel op en daar was onze ticket voor morgen! Omdat we even op de bus moesten wachten dronken we even een cola op een terrasje daar in de buurt. Dit was dus echt maar €1,85 voor een cola van 350ml!

We stapten weer op de rode lijn en reden door naar het "Museo Interactivo de la Música", dit was een museum met allemaal verschillende oude muziekinstrumenten. In de zwarte kamers kon je muziekinstrumenten bekijken en via een schermpje luisteren hoe het klonk als iemand er op speelde. In de rode kamers mocht je de instrumenten zelf uitproberen.

Na het museum stapten we over van de rode lijn naar de groene lijn. De groene lijn was eigenlijk niet zo heel bijzonder, maar ja nu hadden we wel alle lijnen gehad. Ik vond het wel heel leuk om op deze manier ook de stad te bekijken! In de bus kreeg je trouwens ook oordopjes, via daar kreeg je dan achtergrond informatie over waar je langs reed. Dit kon gewoon in het Nederlands, dus dat was wel leuk!

Toen we weer terug waren aan onze kant van het centrum en we uitstapten kwamen we ineens terecht in een soort optocht. Blijkbaar was het vandaag 'Día de Nuestra Señora de Mercedes', of te wel: 'Een feestdag ter ere van de maagd Maria'. Door de Dominicanen werd zij 'Nuestra Señora de Mercedes' genoemd. 24 september is een officiële vrije dag die wordt gekenmerkt door speciale kerkdiensten en processies. Hier kwamen wij dus ineens in terecht. Het was echt een hele lange optocht en achteraan werd een soort groot Maria beeld gedragen, hele straten werden hiervoor afgezet!

Toen we weer thuis waren, hebben we even snel boodschappen gedaan en telefoons opgeladen en toen wilden we eigenlijk Maria weer opzoeken om nog een foto te maken, want onze beide telefoons waren uitgevallen. Maar helaas konden we haar al niet meer vinden.

Vanavond hebben we ons eerste AVG'tje gemaakt en gegeten. Namelijk aardappels, met witlof en een worstje.