Can I have the la cuenta, alsjeblieft?

9 september 2022 - Málaga, Spanje

Hier in Spanje bestaat dus blijkbaar geen brievenbus/postadres, bijna niemand heeft dat hier.

Vanmorgen zijn Iris en ik daarom maar even langs het postkantoor gegaan en gevraagd of wij daar onze post kunnen laten bezorgen. Dat kan, dus als jullie kaartjes willen sturen, kan dat naar dit adres:

Lista de Correos

SUC 20 Y Santa Lucia 7

29008 Malaga, Spain

Tijdens ons ontbijt hebben we vanmorgen even Spaanse Baby TV gekeken, maar zelfs dat is nog best moeilijk om te volgen.. Dat wordt nog wat als we straks naar school gaan, haha.

Vanmiddag even Uno Flip  gedaan en rond 16:00 gingen we naar een tapasrestaurantje, waar we gisteren een flyertje van hadden gekregen. 1 halve liter was daar €2,50 van 16:00-19:00 (Happy hour). Dus voor het eerst in mij leven een halve liter gedronken. Wanneer Iris 1 slok nam, moest ik er wel 3 nemen om even ver te zijn als haar, haha. Verder hadden we heerlijke tapas! Ik snap wel waarom ze hier in Spanje tapas eten, ik weet nu al dat ik dat ga missen als ik weer in Nederland ben.

Vanavond zijn Iris en ik naar de Mediamarkt gelopen, dit ligt echt in het nieuwe centrum van Málaga. Daar is het weer heel anders dan bij ons in de buurt. Het was ongeveer een halfuurtje lopen. Bij de Mediamarkt heb ik een JBL boxje gekocht! Die kan ik mooi gebruiken hier dit aankomende halfjaar, helaas hadden ze alleen geen roze, maar mooi blauw is ook niet lelijk. Op de terugweg kwamen we de Lidl tegen, maar ook hier hadden ze geen soep. Sinds dag 1 wil Iris al zo graag soep, maar dat hebben ze gewoon nergens te koop in Spanje, haha. Zelfs de kaneelbroodjes waren op bij de Lidl, maar ze hadden gelukkig wel koekjes..

Verder waren we vandaag goed bezig met Spaans oefenen, de Spanjaarden vinden het allemaal wel leuk als wij een beetje Spaans proberen te praten. Dus proberen we in het Spaans te bestellen en allerlei Spaanse woorden en zinnen te ontcijferen. Soms halen we nog even van alles door elkaar, en ja dan krijg je een zin zoals die in de titel staat, haha

Trouwens nu ik dit schrijf, bedenk ik me dat het ook wel grappig is dat wij hier elke avond steeds hetzelfde horen. Rond half 12 gaan er hondjes blaffen, omdat ze uit willen en rond 23:55 komen ze de containers voor ons huis legen, dat is tot nu toe echt elke dag zo! Daarna is het dan rustig op straat.

We hadden trouwens ook bijna een kat gehad! Op de terugweg liep er een kat met ons mee, maar op het laatst besloot die helaas toch maar niet mee te gaan.

1. Lieke:
    11 september 2022
    Met korting wil je wel drinken he 😜
  2. Schema dilemma:
    7 november 2022
    erg goedkop daar ben daar ook west.
  3. Iris Ban:
    15 december 2022