Taal struggles

27 september 2022 - Málaga, Spanje

Vandaag hebben we eerst weer onze dagelijkse schoonmaak gedaan. Daarna zijn we op de fietsen even naar het postkantoor heen en weer gegaan.

Om 16:00 moesten we vandaag op school zijn.  We zijn voor het eerst met de fiets naar de metro gegaan. Dat ging echt wel goed! Je mag hier dus gewoon tussen de auto's op de grote weg fietsen, echt heel grappig. We zouden vandaag van 16:00 tot 20:30 Familierecht hebben.

Voordat de les begon zijn we weer naar de docente toegelopen om aan te geven dat wij Erasmusstudenten zijn. De docente verstond zelf geen Engels, dus ze riep een van de studenten erbij om te vertalen. De docent gaf aan dat als wij geen vloeiend Spaans konden spreken en verstaan, wij dit vak niet gingen halen. Volgens haar waren hier geen andere mogelijkheden voor ons, ze zou ons adviseren een ander vak te kiezen.

We zijn hierna maar direct weer de les uitgelopen. Als de docent nu al denkt dat wij dit nooit gaan halen, kunnen we maar beter direct gaan. We zijn hierna nog wel tot een uur of 18:00 op school geweest. We hebben mailtjes gestuurd naar docenten en contactpersonen van de school hier en naar de Hanze.

In de avond hebben we nog even een rondje gelopen in het centrum en verder rustig aan gedaan.