Op weg naar Málaga!

6 september 2022 - Málaga, Spanje

Vanmorgen ging om 10 over 2 de wekker.  Om half 3 zaten papa en ik in de auto naar Schiphol.
Iris en ik checkten op Schiphol eerst onze bagage in rond 05:00 bij vertrekhal 13, servicebalie 9.
Na de bagage liepen we direct door naar de rij van de douane. Ondertussen nog even veel te dure mondkapjes gehaald uit een automaat, maar die waren dus toch nog verplicht in het vliegtuig.
De rij van de douane was ook lang!
In de rij mijn eerste cadeautje opengemaakt van Jerusha♥️
Blijkbaar zie ik er erg verdacht uit, want waar Iris zo door kon lopen bij de douane. Werd ik gefouilleerd en werden mijn koffer en tas er uitgehaald, en moest ik die open maken voor extra controle.
De douane vertrouwde na een ‘interviewtje’ mijn waterschoentjes en een schaar in mijn handbagage toch wel.
Gelukkig konden we daarna verder naar Gate C12.
Rond 8 uur konden we het vliegtuig in en we vertrokken rond 09:00.
Het hele vliegtuig zat vol, dus helaas konden Iris en ik niet naast elkaar zitten, dat was wel jammer, minder gezellig en ook wat spannender. Maar ik zat wel naast het raam bij de vleugel! (Even gecheckt, maar er zat geen duck tape op Eduard!)
Ik keek voor we opstijgen nog gauw een lief filmpje die Lieke had gestuurd en toen was ik er klaar voor😜

Om 11:40 kwamen we aan in Málaga. De bagage was er vrij snel en nadat we even wat gegeten hadden liepen we door naar de taxi. Onze telefoons waren beide bijna leeg, tja dat heb je met IPhone 's.., dus we hoopten maar dat we niet werden ontvoerd door de taxi. De taxichauffeur zei bijna geen woord, en bracht ons gelukkig binnen 20 minuutjes bij ons appartement. De landlady was daar ook al net aangekomen op haar scooter.

Onze landlady spreekt alleen Spaans, dus gelukkig kwam de makelaar ook gauw. De makelaar liet ons het appartement zien en nam met ons het contract door, en vroeg achter elke zin 'okay?', gelukkig was het allemaal oké. Wij kregen de sleutels en de landlady de borg en huur voor de eerste maand, ze had wat moeite met tellen, maar gelukkig waren de makelaar en wij erbij en kwam het goed.

Landlady gaf aan dat wij nog een extra bureau krijgen + stoel, nachtkastje + lampje en extra beddengoed. De bedden waren trouwens al opgemaakt, maar ik was toch wel erg blij dat ik mijn eigen beddengoed mee had. Het beddengoed was namelijk zo erg versleten dat er allemaal van die vieze stofpluisjes opzaten! En ze hadden ook zo'n gek langwerpig kussen, dus ik heb lekker mijn fleecedeken in m'n kussensloop gedaan, veel beter. Een dekbed hebben ze trouwens ook niet, dat is ook wel echt veel te warm hier, dus alleen een enkel dekbedovertrek als deken.

Toen de makelaar en landlady vertrokken waren, zijn we begonnen met uitpakken.
Tijdens het uitpakken kwam er ineens random een jongen binnen met de sleutel, hij gaf de sleutel aan ons en vertelde dat deze voor de landlady was. Daarna was die ook zo ineens weer weg.
Toen alles was uitgepakt zijn we even langs de winkel geweest en naar het strand, even lekker zwemmen.

We hebben even uitgevonden dat de straten hier enorm glad zijn, we gleden bijna allebei zo de straat naar beneden.

Rond 20:30/ 21:00 (zo laat eten ze vaak in Spanje) gingen we uiteten bij het oudste tapasrestaurant van Málaga; El Pimpi.
We hebben heerlijk gegeten, het was alleen wel super veel!

S ’avonds hebben we verder wat uitgerust en toen zijn we lekker gaan slapen.
Rond 00:00 vonden we het allebei toch wel erg donker en alleen op onze slaapkamers, dus hebben we uiteindelijk toch maar de bedden weer op 1 slaapkamer gezet dat voelde toch wat veiliger. Ook al zit er echt maar 1 muurtje tussen onze kamers, maar ja is wel veel gezelliger zo toch!
We hebben een heerlijke eerste dag gehad!