Meer dan 50 km/uur fietsen op de snelweg!

6 december 2022 - Gran Canaria, Spanje

Dinsdagochtend stond om 08:30 de taxi klaar richting Maspalomas. We gingen toch nog een keer proberen of we niet toch een scooter of auto konden gaan huren. Helaas was het ook hier niet mogelijk.. We wilden toch graag iets hebben, want alles met de taxi afreizen, word toch ook wel echt duur. We liepen wat rond en kwamen toen een winkel tegen die ook elektrische fietsen verhuurde. De meneer sprak zelfs een klein beetje Nederlands, dus dat was wel leuk. We hebben besloten daar 2 elektrische fietsen te huren, ze waren echt super mooi en kunnen vet hard! De meneer van de fietsenwinkel vertelde ons ook nog dat wij echt opgelicht waren met die taxi's. De taxi chauffeurs weten gewoon dat wij niet uit Gran Canaria komen, dus vragen gewoon extra geld.. Tja..

Dus wij gingen vet veilig met ons helmpjes op, op onze fietsen verder naar Aqualand Maspalomas. We kwamen precies om 10:00 aan, toen ging het park ook net open. Het was een super mooi waterpark met heel veel glijbanen! Daar hebben we ons heerlijk de hele dag tot 16:00 vermaakt. We zijn van alle glijbanen af geweest! Er was een glijbaan, de mammoet, waar we echt keihard van af gingen. De mevrouw boven gaf ons namelijk iets te hard een zetje, daardoor gingen we keihard rondjes draaien en bijna vliegend naar beneden. Volgens mij was het echt bijna gevaarlijk, want we kwamen met de band bijna over de randen heen. De meneer die beneden stond, moest daarna ook heel hard lachen, het was wel vet leuk, hahaha!

Om 16:00 had ik een online teamsoverleg over mijn afstudeerproject voor het laatste halfjaar van mijn studie. Ik had het helemaal voorbereid, dat ik met mijn laptop op de hotspot van mijn telefoon kon, dat ik op een rustig plekje kon zitten in het park en dat ik ruim op tijd was met omkleden en klaarmaken, etc.

Tijdens het omkleden appte ik ook nog met Caroline, ze zei toen ook nog, zullen we alvast in Teams gaan of nog even wachten tot het echt 4 uur is. Het was toen 3 uur bij mij, dus ik dacht echt van nee, we hoeven er nu echt nog lang niet in, we hebben nog alle tijd! Om 20 over 3 begon ik met mezelf even installeren op m'n plekje met m'n laptop. Caroline appte me toen ineens dat het gesprek al klaar was, toen pas viel het kwartje. Het is natuurlijk een uur tijdsverschil... Ik baal(de) zo erg!! Gelukkig hebben we nu wel een afstudeerproject en heeft Caroline het gesprek super gedaan, maar het is wel erg stom weer van mij...

Het park ging hierna sluiten, dus Iris en ik zijn weer naar onze fietsen gegaan. Vanaf het aquapark naar ons hotel is het 1 uur en 36 minuten fietsen, 29 kilometer met middelmatige heuvels. Je hebt hier op Gran Canaria dus niet echt goede fietspaden. Alleen fietspaden voor sport, die dus inderdaad gewoon doodlopen. Je mag hier gewoon op de autoweg fietsen. Met onze elektrische fietsen gingen wij dus vol gas langs de kant van allerlei 80 wegen fietsen, hahah. Dat was echt fanatstisch! Ook wel een beetje eng, dus in het begin gingen we maar gewoon achter iemand anders die daar fietste fietsen, dat voelde wel wat veiliger, haha. Van de berg af gingen we gewoon harder dan 50km op de fiets!

De meneer van de winkel had gezegd dat wij onze fietsen bij ons hotel niet buiten konden laten staan, omdat de kans dan groot was dat ze zouden worden gestolen. Bij ons hotel was er alleen nergens een mogelijkheid om onze fiets ergens veilig binnen te zetten. Wij hebben dus net als dat we bij ons huis in Málaga doen met onze fietsen, onze fietsen 1 voor 1 drie trappen omhoog getild en in onze hotelkamer gezet.

Onze hotelkamer was ook helemaal weer schoongemaakt trouwens, en onze bedden opgemaakt, dus dat was wel even luxe! In de avond zijn we uiteten geweest bij een restaurant in de buurt van ons hotel.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl