Gran Canaria :-)

5 december 2022 - Gran Canaria, Spanje

Vandaag gaan we op vakantie naar Gran Canaria!!

Een tijdje terug hadden we hele goedkope vliegtickets gevonden van Málaga naar Gran Canaria. Deze week heeft 2 Spaanse feestdagen, dinsdag 6 december is het de dag van de grondwet en donderdag is het 'dia de la Inmaculada'. Dinsdag en donderdag zijn we dus vrij van school, woensdag zijn we altijd vrij, maandag hadden we overlegt met de docent en die vond het helemaal prima en vrijdag werd de les online gehouden, dus dit was een perfecte week om even vakantie te nemen!

We konden alleen een rugtas mee voor in het vliegtuig, dus in de ochtend hebben we eerst even ingepakt en ons huis opgeruimd. Ook ben ik nog even bezig geweest met school. Wat wel grappig was is dat we totaal geen stress hadden voor het vliegen, een (half)uur voordat we weg moesten gaan, bedachten we dat we nog even naar het centrum moesten voor het postkantoor. Omdat alles hier zo dichtbij is, kan dat natuurlijk gewoon. Rond 14:00 gingen we lopend richting El Perchel, daar hebben we een taxi gepakt naar het vliegveld.

Om 17:40 gingen we vliegen vanaf Málaga naar Gran Canaria. We waren al 3 uur van tevoren op het vliegveld, dus het was super rustig. Ik had vooraf al online ingecheckt, dus we hoefden alleen door de security en hebben maar 1x voordat we het vliegtuig in gingen ons paspoort even moeten laten zien.

De vlucht heen, was absoluut niet comfortabel! Ik was heel blij dat Iris en ik wel naast elkaar zaten, het weer was niet echt goed, en we hadden heel veel turbulentie. Ook na het opstijgen en voor het landen, bleef het vliegtuig heel de tijd bewegen en schokken. De landing op Gran Canaria ging gelukkig wel heel fijn. In het vliegtuig waren we aan het kijken naar de tijd van het vliegen en kwamen erachter dat het helemaal niet klopte. Er stond namelijk dat het 2, 5 uur vliegen was, met als vertrektijd 17:40 en aankomsttijd 19:10, dat zou dan 1,5 uur vliegen zijn. Toen pas kwamen we erachter dat er een uur tijdsverschil is op Graan Canaria, hahaha.

Op het vliegveld wilden we kijken of we misschien toch een scooter of auto konden huren. Iris kwam er toen achter dat ze haar rijbewijs was vergeten.. Ze had nog wel een kopie/foto op haar telefoon, dus we hebben het nog wel geprobeerd. Het is alleen zo dat ze op Málaga geen 50cc scooters hebben, als je een scooter/motor wil huren, heb je dus sowieso een motorrijbewijs nodig. Voor een auto moet je eigenlijk minimaal 25 jaar zijn. Als je jonger bent, heb je wel kans als je langer dan ongeveer 3 jaar je rijbewijs hebt, maar dan betaal je wel extra. Omdat Iris haar rijbewijs vergeten was en ze ook haar rijbewijs nog net geen 2 jaar heeft, hield het daar eigenlijk wel op voor ons. We hebben toen eerst toch maar een taxi genomen naar ons hotel. En besloten om morgen verder te kijken naar de mogelijkheden.

Toen we aankwamen bij ons hotel, was er geen receptie, dus moesten we bellen naar een nummer wat  op de deur stond. Binnen 5 minuten kwam de hoteleigenaar er al aan. Hij liet ons binnen, gaf ons de sleutels en liet ons de kamer zien. We hebben kamer 101, op de eerste verdieping, zag er allemaal goed uit!

De eerste avond hebben we eerst maar even een supermarkt (de Spar) opgezocht en snacks, drinken en ontbijt voor de volgende ochtend te halen. Ons hotel zit bij Playa de Arinaga, het is daar echt super rustig. Vooral als je vergelijkt met waar wij nu in Málaga wonen. Dat was wel weer even wennen, de sfeer voelde bijna een beetje grimmig/eng, omdat het zo stil was. Aan de andere kant is het juist ook wel weer heerlijk, echt even rust!

In de avond hebben we onszelf rustig geïnstalleerd op onze hotelkamer en even een planning gemaakt voor de aankomende dagen hier. Rond 23:00 gingen we een taxi bellen voor morgen. De man sprak alleen maar Spaans, dus begreep ons niet. Vervolgens hing die gewoon de telefoon op, haha. Toen hebben we hem maar in het Spaans een appje gestuurd, dat werkte gelukkig! Daarna zijn we lekker gaan slapen. Eerst natuurlijk wel even gecheckt op bedbugs, haha.