Caminito del Rey & Paardenshow

4 december 2022 - Málaga, Spanje

Woensdagochtend ging al om 06:15 de wekker, zo vroeg hoeven wij hier normaal nooit op te staan! Om 09:20 hadden we namelijk tickets voor Caminito del Rey, we moesten hiervoor een uur rijden, en ook een uur van te voren aanwezig zijn. Het was heel koud in de bergen, voordat we Caminito del Rey in gingen, zagen we een auto waar gewoon ijs op het raam lag. De Caminito del Rey is  een wandelpad wat in 1901 werd aangelegd tussen de 2 waterkrachtcentrales van Gaitenejo en El Chorro. Vier jaar later was het pad klaar, het ligt op een hoogte van meer dan 100 meter vanuit de kloof. Het pad werd vooral gebruikt door de arbeiders die in de waterkrachtcentrales werkten. In 1921 kwam de koning van Spanje op bezoek en bewandelde ook het pad, hierdoor kreeg het pad de naam: Caminito del Rey. Ook werd het pad hierdoor bekend voor toeristen. Toen het pad tussen de centrales haar functie verloor, raakte het vervallen en werd het in 1992 gesloten, omdat het te gevaarlijk was. In 2014 begon uiteindelijk de restauratie van de nieuwe Caminito del Rey, een veiliger pad die over het oude pad is heen gebouwd. Het pad is ongeveer 7 kilometer lang, en er is een hangende loopbrug, waarbij je heel mooi uitzicht hebt! Nadat we het pad bewandeld hadden, zagen we ook nog hertjes! We gingen verder met de auto langs het witte dorpje Ardales, daar gingen we met de auto heel eng bij een berg omhoog, waar je zo van af kon vallen! Boven op die berg was een klein kapelletje en had je een mooi uitzicht over het dorpje. In de avond zijn we met z'n allen naar de Andalusische  paardenshow in Torremolinos geweest, bij Club Hipico El Ranchito. We mochten ook kijken in de stallen, en we hadden een hele mooie show van de Spaanse paarden! Na de show hebben we lekker bij de MC Donalds gegeten.

Donderdagochtend had ik mijn presentatie bij Educación para la Ciudanía y los Derechos Humanos, dat ook weer overleefd gelukkig. Vandaag was de eerste grijze, regenachtige koude dag in Málaga, de zon hebben we eigenlijk niet gezien vandaag. De mensen uit Málaga zelf vinden dit fantastisch, ze liepen massaal met paraplu's op straat, terwijl het alleen een beetje miezerde. Niks gewend hier als je het vergelijkt met Nederland, haha. In de avond ging ik met Iris, papa en mama uiteten bij El Pimpi. We hebben heerlijk gegeten, als dessert kregen we nog van het huis een zoete wijn uit Málaga. Dit was ook alweer het afscheid van papa en mama, want zij vliegen morgenochtend al weer terug naar Nederland. Ik vond het super leuk dat ze er afgelopen week waren! ♥♥

Vrijdag was het wel weer lekker weer gelukkig! We zijn eerst naar school geweest tot half 2. Van half 3 tot 4 ben ik bezig geweest met voorbereidingen voor het laatste halfjaar van mijn studie. Om half 5 had Iris een afspraak bij de kapper en ik om 5 uur. Wij waren dus netjes 5 voor half 5 bij de kapper, het ging alleen natuurlijk weer echt op z'n Spaans, dus Iris was pas na 5 uur aan de beurt en ik daarna pas. De online Spaans les (we hadden hem al verplaatst van 17:30 naar 18:00) hebben we dus maar verplaatst naar een andere keer, want zelfs 18:00 redden we niet meer. Bij de kapper konden ze alleen maar Spaans, dus het was wel een beetje spannend. Eerst gingen ze helemaal mijn haar wassen en daarna heeft ze het geknipt en geföhnd, het is nu heerlijk zacht!

Zaterdag hadden we een rustig dagje met schoonmaken, opruimen en wassen.

Zondagavond hadden we met Paula, Laura, Inte, Marta Clara, een vriendin van MC en het zusje van Laura afgesproken bij El Corte Inglés. Er was een kleine kerstmarkt met allerlei kraampjes en een schaatsbaan! We hebben met z'n allen eerst gezellig geschaatst. Onze buddy's vonden dat wij heel goed konden schaatsen, terwijl wij de enige 2 waren die waren gevallen, hahah. Na het schaatsen hebben we churros met chocolade gegeten.

30-11-2022 t/m 04-12-2022

1. Nellie van der Veen:
    5 december 2022
    Wat een prachtig wandelpad!!