Kameel rijden & Las Palmas

7 december 2022 - Gran Canaria, Spanje

Vanochtend ging alweer rond 06:00 de wekker.. ja uitslapen doen wij niet aan op vakantie, haha. We gingen vandaag proberen om met de bus te reizen, dat ging heel goed! En de bus licht ons in elk geval niet op, met extra geld vragen, zoals die taxi's allemaal doen. Voor 08:00 waren we al in Maspalomas. We hadden nog niet ontbeten, dus waren op zoek naar een supermarktje. Iris moest even naar de wc, dus waren we eerst maar een hotel in gelopen. Daar zagen we ineens een heel ontbijtbuffet. Dat konden we niet weerstaan, we hebben daar heerlijk ontbeten! Het beste ontbijt wat ik gehad heb in de afgelopen tijd sinds ik in Spanje ben! Stuk beter dan crackers met pasta en een bakje yoghurt met cruesli in de ochtend voor school.

Om 09:00 gingen we kameel rijden! Ik wist/weet niet zo goed of ik het nou heel zielig vond voor de kamelen of toch ook heel leuk.. De kamelen leken het volgens mij wel leuk te vinden, even rondje wandelen. We gingen een rondje van ongeveer een halfuurtje door de duinen van Maspalomas. Onze kameel heette: Harmuchi. Er was 1 man bij de kamelen die elke keer een beetje grapjes aan het uithalen was met ons. Toen we weer terug waren van ons ritje gaf die aan dat hij dacht dat ik uit Málaga kwam en vroeg die of Iris en ik zussen waren, haha beetje bijzonder!

Na het kameel rijden, zijn we met de bus verder gegaan naar de hoofdstad van Gran Canaria: Las Palmas. Daar kwamen we rond 12:30 aan, we hebben eerst wat rond gelopen door de stad. We hebben naar het strand gewandeld en langs allerlei kunstbeelden gemaakt van zand op het strand. Daarna zijn we doorgewandeld naar Castillo de la Luz. Castillo de la Luz is een oud fort in Las Palmas, met erin een soort klein museum. Ik liet even mijn ESN kaart zien en Iris haar UMA app, en toen konden we gratis naar binnen met een studententicket. Nadat we het kasteel bekeken hadden, hebben we nog wat verder rondgelopen door Las Palmas. Onze beide telefoons waren leeg, dus zijn we even gestopt om wat te drinken bij een cafeetje en onze telefoons op te laden. Daarna hebben we nog Poema del Mar bezocht, dit is een heel groot soort aquarium. Ze hebben hier haaien, roggen, allerlei tropische vissen, een krokodil, schildpadden en kameleons. Dit was heel mooi om te zien!

Nadat we het aquarium bekeken hadden zijn we met de bus naar de andere kant van Las Palmas gegaan. We moesten namelijk nog schoenen kopen bij de Decathlon voor morgen. De Decathlon zat in Calle Triana. Calle Triana is de grootste winkelstraat van Las Palmas, dus hadden we die ook direct gezien.

Na deze dag met kameel rijden en in Las Palmas waren we allebei heel erg moe. We hebben de bus weer terug gepakt naar ons hotel en hebben pizza besteld bij de pizzeria naast ons hotel. De pizza was heerlijk en hebben we lekker op onze hotelkamer opgegeten.