Bed bugs Killers!

17 september 2022 - Málaga, Spanje

Vanmorgen stonden we alweer om 8 uur op. Dat was een kort nachtje van 04:00 tot 08:00, maar ja je slaapt toch niet echt lekker als je weet dat je tussen de bed wantsen ligt...

We hebben als eerste de landlady om toestemming gevraagd of we de matrassen mochten weggooien. Afval mag je hier in Málaga trouwens gratis weggooien in de containers die aan de weg staan. Met toestemming van de landlady hebben we daar dus onze matrassen in gegooid.

Zodra de Farmacia (Apotheek) open was, zijn we daar direct zalf gaan halen voor tegen de jeuk van de bed bugs. Daarna zijn we nogmaals langs de Chinees geweest voor nog meer schoonmaakmiddelen!

Van half 9 in de ochtend tot half 8 in de avond hebben we het hele huis van top tot teen schoongemaakt. Ik kan straks in Nederland zo in de schoonmaak gaan werken denk ik, ik heb nu zoveel ervaring.. We hebben gedweild, geschrobt, doekjes en sponsjes overal langs gehaald, alles van boven tot onder schoongemaakt, gesprayd met anti-insect spul en lavendel overal. Heel veel kleding gewassen, douchen en al het 'vieze' en 'schone' scheiden in vuilniszakken.

Ik denk dat dit appartement nog nooit zo schoon is geweest. Ik vond boven op de keukenkastjes nog een afgekloven stuk pizzakorst, heel veel stof, kruimels (die niet van ons waren) in de tafel, snorkelsetjes achter de kasten en nog veel meer rommel. Ondertussen hebben we ook nog bed bugs gekild met messen, sprays, chloor en doekjes, wanneer we ze uit de muur zagen komen.

Begin van de middag kwamen er 2 vrouwen ons huis in lopen met een stofzuiger, zij kwamen dus de muren en de bank stofzuigen tegen de bed wantsen, tja of dat nou zo veel helpt, weet ik ook niet, volgens mij gaan die beesten namelijk alleen dood door stoom, maar zij kwamen dus gewoon aan met een normale stofzuiger. Stofzuigen was ook zeker nodig hoor, maar ja pak het dan direct goed aan.. Ook de vrouwen gaven aan dat er later nog iemand anders zou komen om de muren te gaan plamuren.

Aan het einde van de middag stonden onze makelaar en de landlady ineens voor de deur. Ze durfden niet eens naar binnen, en vroegen direct of wij buiten wilden komen staan. De landlady spreekt dus alleen Spaans, dus die zei niet zoveel. De makelaar gaf aan dat zij het beide erg vervelend voor ons vonden dat we nu last hebben van die bed bugs. Hij gaf aan dat zij beiden niemand de schuld hiervan wilden geven, en dat dit ook helemaal niet belangrijk is, want het gaat erom dat er een oplossong komt en hierbij wilden zij graag helpen. De makelaar moest er dan wel nog even een opmerking achteraan zeggen dat 'de bed bugs er in elk geval nog niet waren voordat wij in het appartement gingen, het zou kunnen dat jullie ze mee hebben genomen uit Holland, ik wil jullie verder niet de schuld geven hoor, maar het zou kunnen hé...'Ze waren er in elk geval nog niet voordat wij het appartement in gingen'... Ja ja goed verhaal.. Wij weten vrij zeker dat de bed wantsen er al waren toen wij in het appartement kwamen, op 10 september hadden we er voor het eerst een foto van gemaakt, maar daarvoor hadden we ze ook al vaker gezien, dus het lijkt ons dat ze er gewoon al waren. Maar ja..

De landlady gaf ons in elk geval 2 nieuwe matrassen + 2 nieuwe kussens en 2 horren voor de ramen. Dit had ze gelukkig allemaal nieuw gekocht bij de Ikea, en kwam bij ons aan in het plastic, dus dat durfden we wel aan. Iris en ik waren namelijk een beetje bang dat ze gewoon weer met tweedehands spullen aan zou komen, want het beddengoed wat wij laatst nog extra van haar kregen, was gewoon oud en in een papieren zakje gestopt, nou dat hebben we verder ook niet aangeraakt.

Ook kregen we van de landlady een spray mee, speciaal tegen de bed bugs. Dit moeten we elke dag door het hele huis heen gaan spuiten, in alle hoekjes, gaatjes, kiertjes en alle oppervlaktes. Daarna moeten we minstens 2 uur lang wegblijven uit het huis, want dat spul is niet echt gezond voor je. Daarnaast komen voorlopig elke dag buurman en buurman langs om te vapen, het huis te stomen.

Er is vandaag niemand meer gekomen om de muren opnieuw te stucken.

Om half 8 in de avond waren we eindelijk klaar, we hebben het hele huis in gesprayd en toen moesten we natuurlijk minstens 2 uur lang wegblijven. We zijn in die 2 uur naar het nieuwe centrum van Málaga gelopen. Daar hebben we heerlijk gegeten bij de Tacobell!

Toen we terug kwamen, opnieuw douchen, opnieuw schone kleding aan en slapen.