Schokkende ontdekking in de kebabzaak..

16 september 2022 - Málaga, Spanje

Vandaag was een drukke dag!

We zijn eerst een hele tijd naar het strand geweest, vandaag was het wel heerlijk weer! Misschien wordt ik toch echt een beetje bruin :)

Iris had tweedehands gekeken voor een mooie bicicleta (fiets). We dachten dat dit wel handig was voor als we straks naar school moeten, en daarnaast doe je overal wat minder lang over als je op de fiets bent en kom je wat verder van huis. De fiets stond in Avenida de Parmenides. We moesten er wel wat voor over hebben, namelijk eerst 30 minuten lopen, dan 15 minuten in de metro, dan weer 10 minuten lopen, de fiets halen en dezelfde weg weer terug. De fiets was gelukkig goed, en mocht zo gratis mee de metro in, dus dat was wel mooi!

Toen we terug waren hadden we nog niet avond gegeten, en rond 22:00 kregen we toch wel zin in wat. In onze straat zit een kleine kebabzaak, dus we hadden bedacht daar even heen te gaan. Toen we het eten hadden besteld en even moesten wachten, kwamen we erachter dat Iris toch wel hele gekke jeukbultjes had op haar armen. Aangezien we toch moesten wachten, ben ik gaan googelen. We dachten terug aan 10 september, toen zagen we namelijk ineens een heel klein vies beestje uit de muur in de slaapkamer komen. We hadden er toen verder niet meer zo over nagedacht, we kwamen ze wel vaker tegen hier in het huis, we maakten ze maar dood of plakten tape over de gaatjes in de muur waar ze uit kwamen.

Toen we hierop gingen googelen, kwamen we vrijwel direct uit bij bedwantsen, hier leek het precies op.. Jakkes nu kwamen we er dus ineens achter dat we gewoon BEDWANTSEN hebben!!!!!!! Thuis hebben we direct zo'n beestje opgezocht en ja het kon niet missen dat dit een bedwants was... Wat een ELLENDE!

We bedachten om eerst toch maar even ons eten op te eten en een plan te bedenken. We konden trouwens niet pinnen bij die kebabzaak, de man wees ons een pinautomaat aan en we mochten er gewoon zo heen lopen met het eten om geld te pinnen, die man had wel vertrouwen in ons!

Ondanks de stress voor de bedbuggs, was het eten wel lekker.

We hebben direct de makelaar en de landlady geappt met ons probleem + de mededeling dat we dit ook direct morgen opgelost willen hebben. We wouden namelijk niet hebben dat de landlady er weer meer dan een week over zou doen om iets te regelen, zoals ze wel deed met de beloofde spullen.

17 minuten later appt landlady dat ze morgen naar ons toekomt, ze weet alleen nog niet hoe laat. Iris en ik zijn nog gauw even langs de Chinees (die bijna naast ons huis zit) gegaan om heel veel chloor en schoonmaakmiddel en een nieuwe dweil te halen. We zijn direct begonnen met schoonmaken. Ons huis was net een zwembad, haha.

Om half 1 appt de landlady toch of ze niet toch nu nog kan komen. Wij gaven aan dat ze natuurlijk direct mag komen, graag zelfs! Landlady gaf aan dat ze een 'partner' stuurt. Rond 01:00 kwam een meneer aan, die gelukkig Engels sprak. De meneer bekeek de muur en de beestjes en gaf aan dat hij bedwantsen nog nooit eerder zo in de muur had gezien, maar gaf aan dat dit inderdaad wel echt een probleem was. De muur zou opnieuw moeten worden geplamuurd en door het hele huis zou een stomer moeten komen, hij gaf aan dat ze dit morgen gaan oplossen. Meneer keek niet eens naar onze matrassen, maar ja het zal wel..

We zijn verder gegaan met schoonmaken, kleding wassen en de vriezer volstoppen met onze kleding. Tja toen moesten we ook wel ons ijs opeten, dat is dan weer een geluk bij het ongeluk..

We hebben vannacht precies 4 uurtjes slaap gehad, we wilden niet langer in zo'n bedwantsenbed slapen.. Dus sliepen we op onze bedden in de andere slaapkamer, zonder gaatjes in de muren, of in elk geval minder gaatjes en met handdoeken over ons bed heen. Ook hebben we ons hele appartement onder gesprayd met lavendel en spray tegen insecten. Bedwantsen schijnen namelijk niet van de geur van lavendel te houden.