Vismarkt

18 september 2022 - Málaga, Spanje

Nee niet in Groningen. Maar in Málaga!

Het moment dat wij binnen liepen rook het verrukkelijk! Alsof ik zelf op de boot stond, fantastisch! Ik denk dat ik wel weer een keer mee wil vissen op Texel, naar de garnalen en mosselen.

Bij het eerste vistentje, zag ik al gelijk de heerlijke zoute haring met ui. Natuurlijk moest ik dit proberen! De lekkere textuur met een lekkere bite van de uitjes. Na deze heerlijke verse vis, zijn wij doorgelopen. We kwamen bij een tentje met allemaal grote vissen met kop en staart er nog aan. Echt fascinerend om te zien! Maar nog fijner om te zien, ze hadden octopus. Ik vroeg of de man deze octopus wilde snijden voor mij. Ik kreeg tips mee voor hoe ik dit thuis kan bereiden, jullie weten nu natuurlijk al wat ik vanavond heb gegeten. Heerlijk!

Aan het einde van de markt, kwamen we bij een Japans vistentje. Ze verkochten hier rauwe paling, dit moest ik natuurlijk proberen! Dit heb ik gedaan, en smaakte eigenlijk wel naar Makreel, maar dan wat vetter. Ik denk dat je het als beste kunt omschrijven als de structuur van makreel en even vet als de haring, lekker zacht en zoet.

1. Jacqueline:
    18 september 2022
    Eet jij zoute haring octopus en rauwe paling!!Ongelooflijk!!
  2. Elize:
    18 september 2022