Drama

16 december 2022 - Málaga, Spanje

Op Gran Canaria was Iris gevallen tijdens het abseilen, daar had ze een wondje aan overgehouden op haar vinger. Zondag maakte Iris zich toch wat zorgen over dit wondje, omdat er pus uitkwam en haar vinger ineens heel dik was geworden. We hebben de Nederlandse huisarts geappt, die we hadden leren kennen tijdens de welcome party. Die appte terug dat hij wel zou aanraden om naar de Urgencias van het ziekenhuis te gaan, omdat het wondje wel boven een gewricht zit. Rond 20:00 stonden wij dus bij Hospital Regional Universitario de Málaga. We moesten heel lang wachten in de wachtkamers! Tijdens het aanmelden, zei ik 1 Spaans woord (Estudiantes), en direct dacht die arts dat ik Spaans was, haha. Pas om 23:00 waren we aan de beurt, en mochten we naar de arts. Iris werd omgeroepen als: "Ieriesh Ban!" De arts gaf aan dat er wel een kleine breuk/scheurtje in de vinger zat met een infectie, daarvoor kreeg Iris dus een verwijzing voor medicatie voor mee. De medicatie kan ze zelf later ophalen bij een Farmacia. Iris vroeg naar de rekening. De arts keek ons heel verbaasd aan, en zei: no, no this is Spain! Hahaha. Voor 01:00 waren we weer thuis. Op de terugweg hadden we heel erg zin in eten, dus hebben we nog even een Shoarma rol gehaald.

Maandag zaten we om 09:00 weer in de les voor Shamanism. We hadden presentaties en moesten weer een tekst lezen. De tweede helft moesten Lina, Lisa, Iris en ik een presentatie doen over een deel van de tekst. We hadden helemaal creatief bedacht om de tekst te gaan uitspelen, we hebben een heel optreden gegeven, haha. Het ging over een persoon die ineens heel ziek werd. De persoon kreeg een visioen/droom waarin de god Sangi kwam. Sangi maakte de persoon beter en gaf de boodschap door dat deze persoon dit geloof moest verspreiden. Lisa die, die persoon speelde, maakte mij (familie) beter, en toen gingen we ook andere mensen beter maken. Toen werden we aangehouden door politie Iris, omdat we onwaarheden verkondigden. Daarna vertelde we nog hoe dit verhaal verder ging, dat was ongeveer onze presentatie. De docent was helemaal enthousiast over onze presentatie! Na de les mailde ze ons zelfs nog het volgende: ' Congratulations to Lina Reitze, Lisa Walter, Jris V. Voorthuijsen and Elize van der Veen for their amaizing presentation on class today!!! Fantastic text dramatization!!!! Very good job.' Hahaha. Na de les zijn we nog even langs El Perchel en Winkelcentrum Larios geweest met Ji Hyon en Iris. Verder thuis gegeten en uitgerust.

Woensdag stuurde papa mij het volgende nieuwsbericht door: "Caminito del Rey tot vrijdag gesloten, vanwege vallende rotsen, puin en schade". Daar zijn wij 2 weken geleden gewoon nog geweest, haha. Nu is een heel deel van het pad helemaal stuk en gewoon niet meer begaanbaar, heel gevaarlijk.

Woensdagmiddag zijn we gestart met een online programma van de BasicFit, waarbij je 4 weken lang 4 dagen per week naar de sportschool gaat en een bepaald schema volgt voor spieropbouw. Vrijdag hebben we de 2de dag hiervan gedaan.

Vrijdagavond gingen Iris en ik naar het kantoor van Malaga South Experiences (MSE). Eerder had ik namelijk in de groepsapp van MSE gezien dat ze een excursie deden naar Sierra Nevada op 17 december. Afgelopen week hadden we het hier ook nog over gehad met Ji Hyon, dit leek haar ook wel leuk en zij wilde ook wel een vriendin mee nemen. Ik had daarna dus geprobeerd om tickets te kopen via de website, hiervoor had je alleen een creditcard nodig of Bizum (soort Spaanse Tikkie). Dit lukte beide helaas niet. Ji Hyon had al wel tickets gekocht, en vertelde ons dat we het nog wel konden proberen bij het kantoor van MSE.

De mevrouw achter de balie bij MSE, was toevallig ook Nederlands! Ze ging voor ons kijken, maar helaas was er nog maar 1 ticket over voor morgen.. Gelukkig wist zij nog wel iemand die kaartjes over had, het nummer van dat meisje kregen we mee. Ik heb haar geappt, en zo konden we toch nog (net 12 uur voordat we zouden gaan) 2 tickets krijgen!

10-12-2022 t/m 16-12-2022