Sneeuw in Zuid-Spanje!

17 december 2022 - Sierra Nevada, Spanje

Zaterdag vertrokken we om 06:30 van huis, we moesten om 07:00 verzamelen bij het gemeentehuis van Málaga (Ayuntamiento de Málaga). Vanaf daar gingen we ongeveer 2 uur rijden met de bus naar Sierra Nevada. Sierra Nevada is een gebergte in Andalusië, waar je dus kunt wintersporten en er echte sneeuw is. In de bus hebben we even verder geslapen en online Skip-Bo gedaan met Ji Hyon en een vriendin van haar. Toen we aankwamen hadden we eerst even vrije tijd in het dorpje "beneden" aan de berg. Daar hebben we gewoon een beetje rond gelopen. Daarna gingen we met een kleiner busje verder naar boven bij de berg. Het was allemaal een beetje onduidelijk wat precies het plan was en iedereen ging echt zo op z'n Spaans langzaam lopen en na elke 2 meter weer halfuur stilstaan, hahah. Op die manier gingen we dus verder de berg met sneeuw op wandelen. Na een tijdje hadden Iris en ik dat wel een beetje gehad, we hadden het koud en wilden gewoon doorlopen. Over dat het koud was, is trouwens wel wat over te zeggen. Het was namelijk maar tussen de -1 en 2 graden, in Nederland is het op dit moment nog kouder hahaha! Maar ja wij hadden geen echte winterjas, etc., en zijn nu de tempraturen van Málaga gewend. Dat word nog wat als ik weer terug kom in Nederland..

Maar Iris en ik besloten om dus weer terug te gaan de berg af om daar bij een cafeetje even op te warmen. Ik had thee (omdat dit mij weer wat opwarmde ) en een heerlijke warme wafel met warme chocoladesaus. Even later kwamen Ji Hyon, 2 vriendinnen van haar en een meisje uit België ook bij ons zitten. Na het 'opwarmen' (in hoeverre dat kon buiten in de sneeuw), gingen we met z'n allen een slee huren. Dit was echt super leuk!! We konden met z'n tweeën op de slee, en dan van boven zo helemaal naar beneden sleeën! Later was de kou als je uit de wind en in de zon lekker zat, ook wel veel beter te doen gelukkig.

Na het sleeën gingen Iris en ik weer terug met de bus naar het stadje. Daar hebben we super lekker gegeten bij Restaurante La Antorcha. Toen we binnen kwamen (in onze truien/jassen/ handschoenen, helemaal ingepakt), zagen we dat er echt alleen maar hele nette mensen zaten in het restaurant, haha. We mochten boven zitten bij het raam met uitzicht over de bergen. Als voorgerecht kregen we van het huis warme broodjes met tomatensaus, olijven en een vleesboom. Na een tijdje hadden we alleen ineens een beetje stress, want we moesten al om 16:30 bij de bus verzamelen. Gelukkig mochten we toen dus alvast het hoofdgerecht. Ik had varkensvlees met champignons. Dit zette ze gewoon zo rauw op tafel. We kregen een soort steengrill, en daar mochten we het zelf op maken. Het was echt vet leuk, en super lekker!! Na het eten zijn we snel naar de verzamelplaats gerend en konden we zo weer met de bus mee naar Málaga.