Weer naar 'huis'

9 december 2022 - Gran Canaria, Spanje

Vrijdag was alweer de laatste dag op Gran Canaria. Vandaag moesten we onze fietsen nog weer terug brengen. Tja eigenlijk was het misschien niet helemaal nodig geweest om die fietsen al die dagen te huren, maar ja fouten zijn er om te maken toch. Om 08:00 vertrokken we, het was wel echt weer fantastisch om lekker hard te fietsen over de autowegen, ook helemaal niet meer eng, omdat we nu gewoon wisten dat het hier op Gran Canaria echt normaal is om daar te fietsen. We hebben de fietsen ingeleverd en liepen daarna door naar de bushalte. Bij de bushalte hadden we  nog even de tijd om bij een winkeltje een souveniertje te kopen. We pakten om 10:38 de bus naar het vliegveld. De bus deed er alleen langer over dan gepland, want we kwamen pas rond 11:30 aan. Om 13:30 vertrok ons vliegtuig weer naar Málaga. Gelukkig was het weer super rustig op het vliegveld. We konden zo weer door de security heen en hadden zelfs nog tijd om even wat te eten op het vliegveld.

Dit was wel even een moment dat ik even graag gewoon echt naar huis-huis wilde, in plaats weer naar Málaga. Gewoon omdat je vakantie dan voorbij is en je dan ineens weer verlangt naar thuis. Toen we met de taxi weer aankwamen bij onze buurt in Málaga was dat ook wel weer klaar, hier herken ik ook wel de buurt en dit voelt ook wel echt als ons huis gelukkig. Dan is het ook wel weer goed.

De terugvlucht naar Málaga vond ik gelukkig wel een stuk beter gaan dan de heenvlucht. We kwamen om 16:50 (tijd in Málaga) aan. Vandaag is trouwens ook de verjaardag van Paula, mijn buddy. Ze had ons ook uitgenodigd voor haar verjaardag, wij waren alleen erg moe en we zouden dan direct 3 dagen moeten blijven, omdat ze het vierde in haar vakantiehuis in de bergen. Laura wilde ons wel ophalen vanaf het vliegveld, maar dan zouden we dus ook nog direct door moeten, we zijn daarom dus toch maar niet gegaan.

In de avond speelde Nederland het WK tegen Argentinië. Ji Hyon kwam bij ons thuis met ons meekijken. Na de wedstrijd zijn we nog even naar Café Gezellig gegaan, daar hebben we Ji Hyon ook leren sjoelen en verder hebben we nog wat andere spelletjes gedaan. Hierna zijn we nog even met Ji Hyon mee geweest naar haar appartement. Zij deelt haar appartement met nog 3/4 andere Koreaanse meiden op de vierde verdieping. De lift naar haar verdieping was echt super smal, je kon er net met z'n drieën strak naast elkaar instaan, echt eng.