Voor het eerst bezoek bij ons

30 oktober 2022 - Málaga, Spanje

Donderdag 27 oktober hadden we eerst in de ochtend van 09:30 tot 12:00 les op school. Daarna zijn we weer even terug naar huis gegaan, om 17:00 hadden we weer Psychologie op school. Toen we aankwamen zat er alleen maar 1 leraar in het lokaal, verder was alles leeg. De docent kwam naar ons toe en vertelde ons dat er een protest gaande was, en daardoor alle studenten niet aanwezig waren. De studenten zijn aan het protesteren tegen de lange wachtlijsten voor de mentale gezondheidszorg en willen dat er dingen veranderen m.b.t. het studeren, collegegeld etc.. We zijn toen zelf maar bezig gegaan met huiswerk op school. Na school gingen we naar de Jardín Botánica, dit is een soort grote tuin van de UMA (onze school). Hier was een Welcome Ceremony voor internationale studenten. We hoorden dat er hier volgens de administratie nog 23 Nederlanders zouden moeten studeren, we zijn ze alleen nog niet tegen gekomen. We zijn op de foto geweest met het 'consulaat', een Nederlandse huisarts die hier in Malaga een eigen huisartsenprakrijk heeft en hier woont en werkt. Verder was er wat muziek, kregen we 3 gratis drankjes, eten en een goodiebag! Er was ook een optreden van een Flamenco groep. Verder hebben we nog gekletst met een Duits meisje (en haar vrienden) die bij ons zit met Sjamanisme, waar we ook samen ons project van Sjamanisme mee gaan doen.

Vrijdag moest ik samen met mijn groepje van Onderwijssociologie het begin van ons onderwerp 'Differences between men and women in digital workplace' presenteren. Dat ging best wel goed! Maandag moest ik trouwens met Sjamanisme ook al presenteren, dus misschien dat ik het hier weer een beetje leer..

Zaterdag hebben we na het schoonmaken onze bedden weer terug gezet op onze eigen kamers, en hebben we voor het eerst na bijna 2 maanden gewoon echt een nachtje alleen op onze eigen kamers geslapen!

Zondag hadden we met mijn buddy, een vriendin van haar en de buddy van die vriendin afgesproken bij ons thuis. Dat was heel gezellig! We hebben pompoenen/ papaja's uitgehold voor Halloween, spelletjes gedaan en sandwiches (van maar €1,-) gegeten in het centrum. Zaterdagavond had ik trouwens een soort chocoladetaartje gemaakt die alleen in de koelkast hoefde, dus die hebben we ook even uitgedeeld! We hebben mijn buddy en vrienden ook verteld over Sinterklaas in Nederland, ze waren helemaal verbaasd, hadden er nog nooit eerder over gehoord!