Tejeringos

6 november 2022 - Málaga, Spanje

31 oktober t/m 6 november

Afgelopen maandag kwamen buurman en 'zoon' langs voor het putje in de badkamer, die hebben ze weer gemaakt. Over het algemeen versta ik al steeds wat meer woorden (vooral werkwoorden) in het Spaans. Maar toen ik begreep dat de buurman zei dat er allemaal 'hond' in het doucheputje zat, kreeg ik wel een beetje error. Blijkbaar klinkt 'Pelo' (=haar) en 'perro' (hond), als je het snel zegt bijna hetzelfde, haha.

Maandag was het natuurlijk ook Halloween, dus hebben we heerlijke Halloween donuts gehaald op de terugweg van school bij Dunkin Donuts!  In de avond zijn Iris en ik nog even naar de Chinees gefietst voor een Halloween outfit, Iris was een 'duivel' en ik 'kwam van zolder', haha. Het was heel gezellig in de stad, iedereen was verkleed en liep gewoon een beetje rondjes door de stad. Na wat rondjes te hebben gewandeld, zijn we even op een terrasje gaan zitten. Toevallig zaten we naast een Nederlands stel die hier op vakantie was, dus konden we even gezellig Nederlands kletsen.

Dinsdag waren we een extra dagje vrij, omdat het 'All Saint's day' was. We zijn naar het strand geweest, naar de pier gewandeld en hebben de echte vis gegeten uit Malaga. Woensdag hadden we ook een dagje vrij.

Donderdag hadden we weer een hele dag op school. Tijdens de les van burgerschap en mensenrechten kwamen er ineens 3 mensen binnen met muziek die ineens voor ons gingen optreden. Hadden we ineens een privé concert! Na de les deelden die mensen paella en bier uit op school, dat kan hier blijkbaar gewoon op school. Verder hebben we met wat klasgenootjes een paar potjes tafelvoetbal gespeeld.

Vrijdag hadden we ons laatste lesje van de week en toen lekker weekend. In het weekend hebben we hier voor het eerst churros (Tejeringos) gegeten, we hoorden dat dit hier in Malaga een hele bekende snack is (ze eten dit hier zelfs gewoon als ontbijt). Ze smaken hier wel echt anders dan in Nederland, het lijkt heel erg op de smaak van oliebollen!

Ps: Willen Karin Bloemendaal en Schema Dilemma zich aan mij bekend maken of je inschrijven als volger?

1. Karin bloemendaal:
    14 november 2022