Engelse schoolvakken!

24 oktober 2022 - Málaga, Spanje

Even weer een update over de afgelopen 2 week:

Op dinsdag 11 oktober hadden we onze eerste online proefles taalcursus Spaans. Toevallig komt de mevrouw die dit geeft zelf ook uit Málaga en ook precies de buurt waar wij nu wonen. De proefles was heel leuk, dus de komende weken hebben we dit als extra les 1x in de week, om wat beter Spaans te leren.

Op school hebben we ook onze vakken veranderd. We zijn van 4 vakken in het Spaans en 1 in het Engels naar 1 vak in het Spaans en 4 vakken in het Engels gegaan. Dit is wel heel fijn, want zo kunnen we de lessen veel beter begrijpen! Donderdagochtend hadden we onze eerste nieuwe vak in het Engels "Onderwijs voor burgerschap en mensenrechten". Ik denk dat dit vak wel leuk word, alleen de docent was nog al chaotisch, haha. Om half 12 waren we alweer klaar met de les, we konden alleen helaas nog niet naar huis, omdat we van 16:00-20:30 nog Psychologie hadden. In tussen tijd hebben we maar even boodschappen gedaan en in een lokaal huiswerk gemaakt. We wilden hiervoor eigenlijk een lokaal reserveren, maar dit lukte niet, dus zijn we maar gewoon in een lokaal gaan zitten die vrij was. Vrijdag hadden we alleen nog onderwijssociologie en toen hadden we alweer weekend. Met onderwijssociologie moeten we met een groepje van 4 een soort onderzoeksverslag maken. Ik zit met 2 Spaanse meiden en 1 Spaanse jongen in een groepje. De 2 meiden spreken wel Engels, alleen de jongen niet. De jongen is trouwens helemaal ingepakt in verband en heeft geen vingers meer, ik denk dat hij verbrand is, ze zijn wel aardig trouwens! De meiden en de jongen zitten trouwens allemaal nog in het eerste jaar van hun opleiding, we kregen dus ook uitleg over hoe je een verslag schrijft, dus dit moet wel te doen zijn voor ons!

Zaterdag zijn we voor het eerst naar de sportschool geweest hier, we hebben een abonnement genomen, dus ik kom weer helemaal fit terug:) Zaterdagavond hebben we heerlijk spareribs gegeten in het centrum. We kregen van de ober zomaar 1 dessert en 2 drankjes van het huis, dus dat was wel aardig!

Zondag hadden we afgesproken met de buddy van Iris. Hij heeft ons nog een rondleiding gegeven over de campus en we hebben samen geluncht. In de avond hebben we voor het eerst zelf pasta carbonara gemaakt, het was heel goed gelukt!

Maandag 17 oktober hadden we onze eerste les "Shamanism, nature & religious practices", dit is een vak van Asian Studies. We kwamen in een klasje terecht van maar 12 klasgenoten, dat is voor hier echt heel weinig, want de meeste klassen bestaan hier uit minstens 50 studenten. Het is echt iets heel anders en een beetje alternatief, maar het was wel grappig en ik denk ook wel leerzaam! Dinsdag hadden we voor het eerst een les van 'Commercial law', dit was wel een hoofdpijnvak hoor.. Het ging over bedrijven en aandelen, etc. Even wat anders dan een Social-Work vak, haha. De les duurde van 09:00 tot 13:30, aan het einde van de les moesten we een kennistoets maken, ik had wel 9 van de 10 punten!

Soms zijn de lessen ook wel een beetje saai of vervelen we ons wat, dus in die tijd heb ik samen met Iris leren schaken!

Zaterdag 22 oktober gingen we nog even langs de Chinees naast ons huis, dit was rond 5 uur. Toen we het laatste gangpad in wilden lopen, schrokken we ineens heel erg! De eigenaresse lag daar midden in het gangpad op een strandstoel te slapen, het leek wel of ze dood was.. Ze lag daar midden in het gangpad gewoon even siësta te houden, haha.

Zondagmiddag viel de stroom weer uit, net toen ik een eitje aan het bakken was. De stroom valt hier wel vaker uit, omdat alles op 1 groep staat, dus we kunnen bijvoorbeeld niet de wasmachine aan hebben en ondertussen koken, het kan alleen als we verder alles uit hebben, dus dan moeten we in het donker koken. Toen we de stroom weer aan deden, deed de kookplaat het ineens niet meer. Iris probeerde om ook nog een andere schakelaar om flippen, omdat die ook ineens uit stond. Iris kreeg daarvan echt een keiharde schok! We hebben toen maar de landlady geappt, zij kwam langs en heeft ons tijdelijk een klein nieuw kookplaatje gegeven.