Friends

9 oktober 2022 - Málaga, Spanje

Maandag 3 oktober hadden we weer het vak socialisatieprocessen op school. Dinsdag waren we een dagje vrij. Woensdagochtend gingen we naar Spaans-Engels en hadden we daarna een gesprek met een docent van groep B van dit vak. Zij heeft ons wat geholpen met het vinden van de roosters en ons wat meer duidelijkheid gegeven over de groepen en de toetsing. Op de heenweg in de metro kwamen we een jongen tegen uit Malaga, op de terugweg kwamen we hem toevallig weer tegen en hebben we nummers uitgewisseld. Hij wil ons wel wat meer van Malaga laten zien en ons helpen met het Spaans.

Donderdag hadden we einde van de middag weer Psychologie. Dit vak heeft wel een hele aardige docent! Wij mogen bij dit vak de praktijkopdrachten maken in het Engels en bij het eindexamen, wat wel in het Spaans is, mogen we een woordenboek gebruiken. We moesten vandaag tijdens de les een oefening doen met emoties in groepjes. We zaten in een groepje met 3 Franse meiden, 3 Spaanse jongetjes en nog een Spaanse meid. Het sloeg eigenlijk echt nergens op, uiteindelijk moesten we als groepje voor in de klas staan. Wij gingen allemaal 'bang' kijken en 1 jongen ging ons laten 'schrikken' met een stoel. We hebben in elk geval wel gelachen.

Deze week kreeg ik ook een berichtje dat ik een buddy heb. Ik had me opgegeven voor het buddy programma van de UMA, de buddy kan je dan wat meer helpen met school en gezellig leuke dingen doen. Ik denk dat het wel gezellig word, deze week heb ik al wat met haar geappt en we zijn van plan volgende week ergens wat af te spreken.

Vrijdagochtend zaten we om 08:00 weer op de fiets naar de metro richting school. Op de heenweg viel tijdens het fietsen ineens de trapper van Iris haar fiets er van af. Er kwam direct een meneer bij staan, die ons wilde helpen. Hij draaide de trapper er voor ons weer aan en gaf aan even een tang te gaan halen om de trapper nog wat vaster aan te draaien. Ineens kwam er ook nog een andere man bij staan met een hond, die bleef bij ons staan wachten totdat de man weer terug was met de tang. Gelukkig konden we daarna weer verder fietsen. Het blijft wel een beetje gevaarlijk, want die trapper is een beetje verrot ofzo, dus we moeten eigenlijk toch nog weer een keer langs de fietsenmaker. Van 09:00 tot 13:00 hadden we onderwijssociologie. Achteraf hadden we eigenlijk pas om 10:00 hoeven komen, maar we wisten niet zo goed of we nou in groep F1 of F2 zaten. Ik moet trouwens nog wel wennen aan mijn Spaanse naam 'Eliesja', ik had echt geen idee dat de docent mij aansprak in de les, haha.

Na school gingen we weer richting huis en op de terugweg langs de faculteit van economie om ons ESN pasje op te halen, dit is een soort studentenkaartje waardoor je veel leuke dingen samen met andere studenten uit het buitenland gratis kan doen. Tussen 13:00 en 15:00 is het hier alleen eigenlijk veel te warm om iets te doen, ze houden niet voor niets siësta. De faculteit stond ook echt boven op een berg, en we moesten eerst nog 10 rondjes lopen en fietsen om het goede gebouw te vinden. Uiteindelijk toen we bij het goede gebouw aankwamen, was het gesloten.. Tja toen zijn we maar gauw weer naar huis gegaan.

Om 17:00 hadden we afgesproken met de metrojongen van dinsdag bij El Perchel. De jongen heeft een beetje een ongemakkelijke sfeer bij zich, maar het was op zich nog prima, het viel ons mee. We hebben even een drankje gedaan met een gebakje en hij leerde ons wat Spaanse woorden.

Zaterdag appte mijn buddy dat het vandaag 'Noche en Blanco' is in Malaga. Dit is een cultureel evenement in Malaga, een dag waarop alle museums gratis te bezoeken zijn, de stad is versierd en er overal door de stad heen muziekoptredens zijn. Om 18:00 had ik met haar afgesproken bij Calle Larios. Ik nam Iris mee en mijn buddy nam ook 2 vriendinnen mee. Het was echt super gezellig!! We zijn eerst even op een terrasje gaan zitten en kletsen. Daarna zijn we een rondje door de stad gelopen en langs de haven van Malaga. Rond 21:00 wilden we graag nog avondeten. Het was alleen super druk in de stad, omdat heel Malaga en omgeving in de stad was voor dit evenement, zelfs de restaurantjes die normaal gesproken altijd leeg zijn, waren nu helemaal vol. Uiteindelijk hebben we (pas om half 12) met z'n allen gegeten bij een burgertentje.

Zondag hadden we een huiswerk-, schoonmaak en rustdagje.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Nellie van der Veen:
    16 oktober 2022
    Hoi Elise,
    Van jouw moeder kreeg ik de link van jouw blog.
    Wat een mooie manier om mee te leven!!
    Heel veel succes met alle nieuwe dingen.
    Groetjes van tante Nellie
  2. Elize:
    24 oktober 2022
    Leukk, bedankt! :)
  3. Lieke:
    21 oktober 2022
    Waar blijf je nieuwe blog je volgers haken af nu😢
  4. Elize:
    24 oktober 2022
    Hij komt eraan hoor, ik denk vanavond!