Kärcher SC2!

19 september 2022 - Málaga, Spanje

Vanochtend wilden we even lekker uitslapen, omdat het zondagavond weer laat was geworden doordat we nog weer onze hele huis moesten schoonmaken. Rond 10:30 werden we helaas wakker van de bel, stonden buurman en buurman voor de deur.. De landlady had ons verteld dat zij ons de avond van te voren steeds zou laten weten wanneer en hoe laat buurman en buurman hier langs zouden komen. Ze had niets laten weten, dus we hebben ook gewoon de deur niet open gedaan.

Een kwartiertje later kreeg ik inderdaad een appje van de landlady dat buurman en buurman er bijna aan zouden komen. Om 11:00 ging opnieuw de bel, dus nu maar wel open gedaan. De mannen hadden de steamcleaner meegenomen. Om precies te zijn: de Kärcher SC2 EASYFIX Steamcleaner. Straks vertel ik even hoe dat ging, maar wil eerst even vertellen wat voor fantastische uitvinding dat ding is. Je kunt letterlijk alles vet goed schoonmaken met zo'n stoomapparaat! De bedbugs gaan dood door de hitte van de stoom, je kunt het gebruiken om je vloer mee te dweilen, je schoenen schoonmaken, echt alles in je huis wordt hiervan schoon. Dit gaat echt het eerste apparaat zijn wat ik ga aanschaffen als ik ooit uit huis ga, haha.

Buurman en buurman gingen mij in het Spaans even uitleggen hoe de Kärcher precies werkte, nadat ze zelf even de gebruiksaanwijzing hadden gelezen. Ze lieten mij zien dat je met de dweil die erbij zit over de muren kunt gaan, ze keken daarna vet verbaasd naar de dweil, dat die daardoor vies werd. Ja ik dacht, het zal wel, ik zoek het zo zelf wel uit!

Daarna vertelden ze nog van alles in het Spaans, waar ik niets van verstond, het enige wat ik begreep was dat er iets was met 13:00. Ik weet nog steeds niet wat dat moest betekenen, dus misschien dat ik dat ook verkeerd heb begrepen.. Daarna gingen buurman en buurman weer weg. Wij hebben het hele appartement van top tot teen helemaal gestoomd, het was oprecht nog best leuk met dat apparaat. Aan het einde van de middag waren we er wel klaar mee en liepen we even naar het centrum, postkantoor en hebben we lekker nacho's met een cocktail gedaan bij een barretje. We hadden nog steeds geen zin in onze broccoli, dus we hebben in de avond nog een pizzabroodje gegeten met een toetje. De pizzabroodjes van de winkel in onze straat zijn hier trouwens echt vet lekker!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl