Mijas, kabelbaan & Christmas lights

26 november 2022 - Málaga, Spanje

Zaterdag zijn we met de auto naar Mijas gereden. De weg naar het dorpje toe was ook heel mooi, we reden helemaal door de bergen heen. Het witte bergdorpje Mijas staat bekend om het aantal ezeltaxi's die ze hebben. Toen we de stad inliepen hebben we iemand in het Spaans aangesproken om de weg te vragen, dat ging best goed, want ze begreep ons gewoon! Terwijl we wat rondliepen door het mooie stadje hoorden we ineens allemaal muziek. Op een pleintje in de stad was er een klein flamenco optreden, daar hebben we even bij gekeken. Aan het einde gingen ze allemaal mensen van straat uitnodigen om ook mee te dansen, toen ben ik maar gauw weggelopen, haha. We zijn ook nog door een soort parkje gewandeld, waar je heel mooi uitzicht had en langs een arena.

Nadat we Mijas hadden bekeken gingen we verder met de auto naar Benalmádena. Onderweg hebben we, zoals Paula zei: 'Very Español' pan con Jamón  gegeten (stokbroodje met echte Spaanse ham) op de achterbank. Op de heenweg naar Mijas zagen we boven de snelweg langs een hele coole kabelbaan, daar zijn we dus heen gereden. We gingen met z'n vieren in de kabelbaan helemaal omhoog bij de berg, 800 meter boven zeeniveau. Boven aan hadden we prachtig uitzicht! Bovenaan zijn we uitgestapt en zijn we nog verder de berg opgeklommen. Daarna konden we weer met de kabelbaan terug naar beneden. Toen we instapten zei de meneer dat dit het laatste ritje was naar beneden met de kabelbaan. Al die andere mensen moesten maar naar beneden lopen denk ik, hahah.

Op de terugweg naar huis zijn we even gestopt bij de Lidl, zo konden we toch alvast even onze weekboodschappen doen. Toen we weer thuis in ons appartement waren, gingen direct snel door naar de Maskom naast ons huis om de rest van onze weekboodschappen te halen. Het paste allemaal precies in de planning.

Om 18:45 gingen we gauw het centrum in, want in de avond om 19:00 was de lightshow in Calle Larios. Het begin van Kerst hier in Málaga! Blijkbaar is deze lichtshow echt een ding hier in Málaga, wij dachten van 'die lichten zijn toch ook nog wel aan als we later dan 19:00 daar zijn', maar Paula gaf aan dat het echt altijd heel mooi was. Dus wij waren net op tijd in Calle Larios, het was echt super druk. Het was wel heel gezellig in de stad, er was een kleine lichtshow met kerstmuziek , mijn telefoon viel alleen net uit toen het begon en we waren papa en mama kwijt. Na de lichtshow zijn we dus eerst weer terug gegaan naar huis om de telefoons op te laden. Om half 9 hadden we met z'n vieren gereserveerd bij Carbon Carbon. Als voorgerecht hadden we 2 soorten patatas bravas, en als hoofgerecht had ik kip.

26-11-2022