Saaie lessen & WK

22 november 2022 - Málaga, Spanje

Tijdens de les Shamanism op maandag gingen we een hele bijzondere korte film kijken over een bepaald ritueel in Korea. Het was echt heel raar!

De lessen Shamanism zijn sinds onze oude docent verdwenen is, best wel saai geworden. De nieuwe docent zegt elke keer tegen ons dat ze een korte tekst voor ons heeft. Vervolgens geeft ze ons een tekst van 20 A4'tjes vol met Engelse tekst, en moeten we heel de les alleen maar lezen. Wanneer we dan een stuk van de tekst gelezen hebben, geeft de docent aan dat we het gaan bespreken. Ze wacht dan alleen 2 seconden, en als niemand dan wat zegt, geeft ze zelf een samenvatting van 1 zin en geeft ze aan dat we het volgende deel van de tekst weer moeten gaan lezen. Dit was deze les ook weer het geval, totdat iemand vroeg om een pauze. Omdat we allemaal in deze klas hier dus een beetje tegen aanliepen, vonden we elkaar ineens in de pauze. In de pauze gingen we dus gezellig samenzitten met Ji Hyon, Lina en Lisa (uit Korea en Duitsland).

Ji Hyon vroeg aan mij of ik ook van voetbal hield, dus had ik haar uitgenodigd om in de middag met ons mee te gaan naar het Nederlandse café om het WK te gaan kijken. Iris wilde namelijk heel graag het WK zien, dus ik heb voor het eerst in m'n leven een hele voetbalwedstrijd gekeken. Of eigenlijk als nog niet helemaal, want toen we daar aankwamen was het zo ontzettend druk, dat ik tijdens de eerste helft maar buiten ben gaan staan. Ik vond de eerste helft van de wedstrijd toch saai, haha. De tweede helft konden we wel zitten in het café, dus toen heb ik ook meegekeken hoe Nederland even met 2-0 won van Senegal! Ji Hyon had ook een vriend van haar meegenomen, Jay, ze juichten helemaal mee voor Nederland en ze vonden het heel gezellig, echt grappig. Na de wedstrijd hebben we Ji Hyon en Jay Nederlandse bittergarnituur laten proeven en hebben we Skip-Bo gedaan, dat was heel gezellig!

Maandagochtend toen wij op school zaten, hebben we een nieuwe inductiekookplaat gekregen in ons huis. Toen we in de middag wilden gaan koken, kregen we op geen enkele manier die inductieplaat aan, want hij stond op 'locked'. Na heel vaak proberen, had ik Paula ge-videobelt. Paula en haar opa en oma allemaal voor de telefoon om het ons uit te leggen, en toen lukte het gelukkig, haha!

Dinsdag hadden we weer commercial law, eerst van 10 tot 11:00 van onze standaard leraar en daarna nog van 12:00 tot 13:30 van een nieuwe leraar. De nieuwe leraar word ik nog meer moe van, dan van de eerste.. Deze praat alleen maar, heel snel, en dan heel veel vragen stellen aan ons. En die klas bestaat maar uit Iris, mij en nog 1 Spaans meisje, dus we moeten heel veel vragen beantwoorden! Na school hebben we nog gesport, onze armen getraind.

Woensdag hebben we weer gesport. In de Basic-Fit kwamen we Milou tegen, dus hebben we gezellig samen onze benen getraind. Nu helemaal spierpijn overal!

21-11-2022 t/m 23-11/2022